onsdag 8 juni 2016

Trevligt vid sjön

Berny med CTS 10,6 DQ 5-6 i aktion


I dag tyckte fiskebroder Berny att det var läge för att finslipa formen inför stundande Norge fiske. Själv är det bara underhållskastning jag sysslar med!! Hahaha... En 14`G Looomis GLX knappt använd, ville Berny prova med en Rio Skagit 675gr = 43,7g. Jodå, det kastar bra men båda är vi lika frågande vad man skall ha en 14 fotare  till när 12-13 fotarna gör samma jobb.
Argumentet förut var ju att man kastar stora flugor med dessa långa spön. Men så stora flugor som Skagit linorna kastar hade man nog inga funderingar på.

Mina korta CTS Affinity DQ blev Berny helt såld på!! Särskilt min 10,6´# 5-6 laddad med Scandi Short Versi T # 7= 27,6g
Jag har nog aldrig sett gubben kasta så snyggt så detta passade honom perfekt. Kombinationen är lite för tung för mig att hantera med en hand men med två kastar det,även för mig,underbart. En 5:a lina passar bättre om jag skall enhandskasta.

Lilla 12fotarn DQ # 5-6 med Scandi Short 7/8= 29,3g är ju en dröm att kasta med.

Skönt när man kan stå i det 20 gradiga vattnet med bara tofflor på fötterna...

En sväng till sjön i morgon blir det, mest för att prova några gamla flytklumpar. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar