söndag 5 juni 2016

Gamla minnen i filmformat

Den vackraste lax jag har sett.



Efter ett kort pass i sjön med bad/kastning så bar det hemåt och fram med cykeln för en tur ner till det salta vattnet.
Hemma här igen sitter jag och kollar på mina gamla fiskefilmer och kom att tänka på en rubrik som Olof Johansson hade i Fiskejournalen får många år sedan och som fastnade i skallen"Att utan skryt få berätta".
Så jag tänker att här på bloggen länka till filmer som vi har gjort under åren.
Den först visar en fin fisk som jag hade turen att fånga på en vall i Gaula som vi fiskade under åren 2004-2008 (Granoien)
Laxen som jag lyckades landa är enligt expertis vid älven en Bualax alltså en fisk som var på väg upp i den ofattbart strida biälven till Gaula.

Här kommer länken till filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=czwsL3NLSjE









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar