tisdag 28 juni 2016

Trevlig Regnbågsfiske



I dag ville jag återgälda min gamla havsfiskebroders givmilda makrillfiske med en tur till vårat klubbvatten. Tyvärr ganska mycket vind på sjön så vi sökte upp en lävik med förhoppning att se vakande fisk. Så blev det inte,så efter lite taktiksnack kom vi fram till att fiska djupare. Christian satte på sin snabbsjunkade tafs som han har till makrillfisket och en bobby fluga.
Efter en kort drift fick han på en jättestark Regnbåge som han lyckade landa.
Själv körde jag med flytlina på mitt lilla CTS 2-3 spö och en nymf som Herr Faltin kallar den gröne.Jo,den föll tydligen fisken i smaken så efter en fin kamp var fisken inne vid båten och jag kunde lossa flugan utan att röra vid fisken vilket kändes jättefint.
Vi fiskade vidare och havsfiskeveteranen visade var skåpet skulle stå då han tog ytterligare två fina fiskar som fick friheten åter.

Christian fajtar en fin Regnbåge









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar