fredag 3 maj 2019

En lina och två kastare


I dag 3 maj kl 09:10 helt underbart vid sjön men bara två timmar senare ser det ut så här.

Tunga regnmoln och en isande vind fick oss att avbryta dagens övningar.
Morgonstund har guld i mun så även idag. Så några timmar fick jag med mina spön. Surnaveteranen Pär Jansson kom lagom till vinden började krusa vattenytan.
Tyvärr han vi bara prova Pärs Guideline Reaction 13,7 #9-10 med någon gammal Hardy Speylina som Pär hittat i gömmorna.Nu blev vinden alltför stökig så det blev ingen bra utvärdering av spöt. Men det lilla jag kände så verkade spöt trevlig.
Men som flera spön av samma företag var detta Pärs nr 3.Dom två tidigare har gått av under kastning. Otroligt då det var deras bästa spö, men som nu inte säljs längre. 
Själv körde jag med det jag för tillfället gillar bäst Loop Cross S1 med Nextcast Salar Finder 40 #7/8+ Hardy spets. Två olika kastare upplever samma lina så väldigt olika. Pär kommer inte alls överens med Nextcast linan oavsett vilket spö den sitter på. Själv tycker jag den kastar kanonfint.
Som vi spånade om är det inte lätt att hitta en lina för dom som är nya på detta med flugkastning.


                 Härligt att sitta vid sjön å se Fiskgjusen spana efter mat.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar