lördag 11 maj 2019

Trogen på träningen


Efter ett snabbt besök på ögonsjukvården för att få ytterligare en injektion i ögat så bar det upp till Rådasjön. Mina funderingar var hur står sig min 13´ # 7/8 CTS Affinity DQ mot det spöt jag höjt till skyarna sista tiden Loop Cross S1 12´#7.
Kastade i dag med mina lite längre Body på båda spöna och trots nanoteknik så ligger CTS spöt på samma nivå i mina händer.
Som jag sagt många gånger tidigare gäller det att hitta det som passar en själv bäst.
Även i dag var Bettan med och kastade en stund nu med sitt Kispiox 11´# 7/8 laddad med Rio Scandi Short Versi T #8. Den visade sig vara i tyngsta  laget för enhandskastning, Normalt kör han med #7 Versi T, nu hade jag en 7/8 med mig som funkade fint.
Jag måste ge en eloge till Bettan, som liksom jag går in för detta med att hantera ett flugspö. Kollar mycket på You-Tube klipp och vill verkligen förkovra sig att svinga flugspö.

                             Ett lite filmklipp blev det på honom i dag














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar