lördag 18 maj 2019

Förvirring om linor


I dag blev det att prova två linor som inte har varit riktigt god vän med mig.

                                           Började med denna linan.

Flera som provat den tycker att den inte är någon höjdare. Den kastar fint på ett eller två av mina spön. Lite konstigt att den inte funkar lika på alla spön såsom Rio Scandi Versi T gör.
Jag måste revidera en del om denna linan, för på mitt Daiva Signatur 12´# 8 var den kanonfin med en 12 fots spets. Funkade skaplig på Loop Cross S1 12´ # 7 men passade bättre på Daiwan.

                                     Lina nr 2 som jag provade

Denna linan har jag kapat av den coated skjutlinan som jag anser mer vara en bromslina. Ersatt den med en Lazer 50lbs. Linan har trotts att vikt/ längd stämmer fint inget driv alls. Viktfördelningen är inte alls som dom vanliga klumparna.
 Linan får gå tillbaka i i skåpet igen.
Det blev även kastat med dom vanliga favoritlinorna i dag Nextcast SalarFinder 40 och Rio Scandi Body Long. 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar