onsdag 29 maj 2019

Lite från gårdagens övningar.


Vilodag i dag, men här kommer lite från gårdagens övningar. Började med min 11,3 Graham och Rio Skagit GameChanger F/H/I 425gr= 27,6g en fin kombination för mindre vatten.
Sedan kom Janne L och då blir det som vanligt en del långa spön. Men han började med en underbar 12,4´# 8-9 B&W Powerlight. Provades med lite olika linor även mina olika långa Body, alla satt kanonfint för mig. Men Janne och fler med honom kommer inte överens med min Nextcast SalarFinder 40 # 7-8. där ser man hur olika det kan vara.
Som vanligt när Janne är med så blir det lite släng med 15 fotare. Nu kom Conny L med sin 15,`# 9-10 Elgeco HIPS.
Efter att ha titta på SM i Speykast så ville Conny testa detta med längre linor. Jag hade med 3 st 14,5m/ 17m / 21m. Men han insåg snabbt efter kastat med 14,5m klump hur jobbigt detta är.
Janne laddade ett Clan 15`# 10-11 med en Makenzie lina, även om spöt är tungt för mig kändes det skönare än den B&W Parabolic 15 som han laddade sedan.
Vilken underbar känsla att sedan ta mina 12 fots spön med dom linor som är optimala för mig.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar