söndag 19 maj 2019

Sommar vid sjön

Enhands eller Switch?



En varm förmiddag fick jag i Stensjön i dag. Nu var det dax att känna lite på mina lättaste spön. Två CTS Affinity DQ en 11´# 2-3 och en 10´i samma klass.
Två underbara spön att kasta med, enhands men byggt för att kunna kastas med två händer vilket jag alltid gör. Jag funderar på om detta är sk Switch spö eller enhands  med långt handtag.Skit samma vad det kallas, jag byggde dom långt innan ordet Switch var populärt.
Linvalet då till dessa små pärlor? Jo 10 fotarn fick i dag jobba med OPST 275gr= 17,8g+MOW spets. kastar fantastiskt fint. 11 fotarn fick prova en Rio Scandi Short # 5 = 20,8g sitter helt perfekt  på spöt.

Även dom kraftigare spöna fick lufta sig och som vanligt med lite olika favoritlinor.

PS snart dax för årets första dopp 14 grader i vattnet i dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar