onsdag 20 april 2016

Alla spön var med


Nordlig vind fast spegelblankt ca 100 ut på min sida av sjön. Jämfört med den hårda vinden i går kändes det kanonfint i vårsolen. Men den stilla stunden bröts efter en timma då en klass med dagisbarn parkerade just där jag höll till. Konstigt när stranden är ganska lång...
Alltnog,det gick fint att kasta med mina 5 favoriter innan den förhatliga vinden fick för sig att vrida från N till NV. Då blir det betydligt svårare och inte särskilt roligt heller.

Efter alla mina träningspass gör man ändå små förargliga missar. Kastade med 12,6 `# 7-8 CTS Skagit och 500gr lina. Funkade inte som jag ville och började skylla på den alltmer ökande vinden. Vad tvungen att kolla den intermediatespetsen som satt på.Jo,en 10 fot # 9 men något var fel så kollade min tabell för linvikt/ spets. Precis som jag tänkte den var för tung så på med en 7:a och allt funkade igen.
Man lär så länge man lever.

            Nu ser jag framåt till lördag då vi i SSG har en kastträff vid sjön

                             
                                                           Kast-träffen 2013





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar