lördag 16 april 2016

Facebook


Vid ett av dom senaste träningspassen upptäckte BG väl hemkommen att han saknar sin Danielsson 9-13 HD. Hans absoluta favoritrulle. Tillbaka till Stensjön för att leta men nej inget där, rullen är borta.
Dagen efter sitter jag och slötittar på FB och får se att det har länkats in till mig om en upphittade rulle vid Stensjön. Snabb signal till BG som nu återfår sin rulle. FB är trots många belackare bra att ha i bland.
Ett sent pass nu på eftermiddagen sedan BG ringt och ville testa några linor på sitt nybyggda 11`# 7 Cane spö. Olika linor funkade sådär, men återigen var det en lina som var betydligt bättre. RIO Scandi Short VersiT # 7 vilken fröjd att kasta med denna 11 fotare. Visserligen kör jag med tvåhandsfattning vilket funkar fint med ett s.k Switchhandtag.



Själv blev det bara kastning med mina 2 DQ spö. 12`# 5-6 och 13`7-8. kastar så underbart lätt å fint med matchande Versi T.

Nu väntas det på leverans från Fairpoint  på 2 st Rio linor som jag hoppas kommer inom en snar framtid.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar