lördag 2 april 2016

Årets första fisk



Så var premiärfisket i Ån av klarat och det gav en liten öring runt 30 cm som nu simmar vidare i det kalla vattnet. +5,2gr i vattnet på min termometer är ingen badtemp. Och som vanligt när jag fiskar nedre delen av Ån så blåser det alltid... Men nu ser jag vad all träning givit mig även om det är svåra förhållande.
Redskapen jag använde i dag var CTS Affinitty DQ 12`# 5-6 med   Rio Scandi Short Versi T # 6/7+ 10fots T6 spets. En underbar kombination som är utprovad i sjön och visade sig funka jättefint i strömmande vatten också.

Vid 12 tiden serverades det varm ärtsoppa på Hanhalsgården vilket är uppskattat av dom klubbmedlemmar som gjort ett fiskepass i den kyliga vinden.
I morgon är jag säkert tillbaka till sjön. Jakten efter havsöring är inte det jag prioreterar i första hand.
En månad till så börjar det fisket jag gillar bäst nämligen laxfisket så till dess blir det nog en del kastträning. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar