måndag 11 april 2016

En milstolpe är passerad.


Nu har det passerat 100000 besökare på min blogg och jag har skrivit 999 inlägg. Kul att så många vill följa mina bravader med flugspö.
På dagens pass var det mest att återigen hitta en bra lina till Bernys  Sage 12,6´ # 6 denna gången gällde det en Skagit klump. Som vanligt tittar jag i RIOs tabell om spöt finns med där och vad dom föreslår. Grainfönstret på spöt är 425-475 = 27,5-30,7g.
Jag började med 375gr+ Rio intermediate spets #6 det kastade fint, men 400gr= 25,9g var optimalt tyckte jag. Alltså lite i underkant vad Rio rekommenderar. Men man måste ha med att detta är i stilla vatten. Det blir lite annorlunda i strömmande vatten, skillnaden är inte så stor men lutar åt en lättare lina.



Provade samma lina på mitt 12` #5/6 CTS Affinitty DQ jodå 400gr satt som en smäck.
Annars kör jag en Rio Scandi Short #6/7 Body+6 Spets = 25,3g vilket jag tycker är kanonfint.
Provade en # 6a på 10,6an # 5/6 men den kändes lite tung, nej där är 5an helt perfekt.

Får se vad morgondagen har för väder att bjuda på, kanske det kan bli några timmar igen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar