lördag 22 augusti 2020

Detta med Skagit


Åskan knallar utanför så vad kan vara bättre än att kolla lite klipp på datorn. Hitta ett ganska färskt klipp från OPST som belyser användbarheten hos just Skagitkasten.
Själv är jag jätteförtjust i den typen av kast, bara för att linan är så kort och då blir det otroligt användbart i praktiskt fiske.
Som jag påpekat tidigare använder jag denna typ av lina till allt mitt fiske. Från lättaste regnbågsfisket med # 2-3 spön till laxfiske med upp till 12-13 fots spön.
Funkar otroligt fint och lättare att lära in än traditionella Speykast.
OBS jag fiskar ytterst sällan med stora flugor eller tunga spetsar. På sin höjd sjunkgrad 2-3 på spetsen på en flytande Body.

Ett fint film klipp från  OPST som visar hur användbart just Skagitkastet är.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar