fredag 7 augusti 2020

Trevliga spön

Sameos Opal 11` # 6 och #7

  
Ett trögt pass blev naturligtvis i dag i den tropiska värmen i våran klubbsjö. Regnbågen flyr det 20 gradiga ytvattnet och håller sig där det är betydlig svalare.
Termometern visade 16 grader på 13m djup, betydligt bättre trivseltemp för fisken.
Spöna jag använde i dag var Sameos Opal Switch11´# 6 och 7. 6;an är sagolik att kasta med den linkombon jag kör. 300gr=19,4g/20 fot+3m intermediate spets.
7.an använde jag bara i dag för en sjunkande lina. Det spöt använder jag annars för laxfisket
Nu får det bli svalare i vattnet innan det blir Regnbågsfiske igen 


1 kommentar:

  1. Regnbågen är ett nyckfullt och ombytligt väsen. Fick idag i 30 graders värme livlig båge som högg på sakta sjunkande liten nymf i min guidedamm.. Fisken borde varit kokt!

    SvaraRadera