torsdag 6 augusti 2020

Gammalt möter nytt


Dagen började med en sväng ner till Fiskebäck för att bada en stund. Men ett dopp räckte mer än väl i det 16 gradiga vattnet, inte särskilt njutbart.

Väl hemma så blir det dax för en cyckeltur. Även då är det havet som lockar.Inget mer bad men det är skönt och avkopplande att cykla.
Jag funderar del när jag trampar mig framåt. Nästan alltid hamnar tankarna på spön å linor. Nu kom tankarna på ett gammalt spö som en fiskebroder inte längre använder i dom himmelska vatten han numera fiskar i.

Spöt är tror jag mellan 50-60 år gammalt EightyEighty # 5-6 från den eminenta firman JS Sharpe i Skottland.Jag har provat det vid något tillfälle tidigare, men längre fram är jag nyfiken på hur spöt gillar ex skagitlinor. Som ni ser på bilden har jag tvättat bort en del av 50 års ingrodd skit.

morgon blir det fiske  i Sällskapssjön , kul om Abborren är i stöten i det förhållandevis varma vattnet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar