tisdag 15 mars 2016

Finna ett guldkorn


Satt och plockade med mina Speylinor i går kväll och kollade på en CND lina. Den levererades med en flytspets på 18`= 5,5m en snabb koll på vikten som är 7,5g. Kan den passa på Rio Scandi Body? Till sjön redan vid 9 tiden för att testa, började med 13` # 9/10 Kaitum och # 9 Body, kände direkt att detta var bra,
Bytte sedan spö till 12,6`# 7/8 Skagit och en #8 Body, nu är ju linan 12,5m i stället för 11,6. Det blev ståpäls direkt, jag hade hittat ett guldkorn. Sagolikt vad fint det kastade, tyckte både BG och John som var med i dag.
 Conny som var med i går kom ner för att snacka lite och göra några släng med mina spön. Hans klubbkompis Bengt-Arne kom också så det blev ju återigen att förmedla lite om kastningen.

Lite kastning blev det med BGs egenhändigt byggda 12`#8 Canespö. Den aktionen har inget kolfiberspö ännu lyckas åstadkomma. Antagligen beroende på den tyngre massan i canespöt.

John hade med sig ett Hardy Proaxis 9´# 11 ett spö för tropiska vatten. Snacka om styva spön En # 9 Versi T gick att kasta med men spöt böjde sig knappt alls.


Många timmar blev det denna underbara vårdag med 10-12 plusgrader och en värmande sol . Både BG å jag gick å kastade i T-skirt.

Nya tag i morgon  om väder/ är med mig.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar