söndag 20 mars 2016

Flera gubbar även idag och några filmsnuttar

Janne L och Cristian W testar 16 fots B&W



Även idag var det fler gubbar än det brukar. Janne L var där med sina långa spön. Christian ville ju gärna prova dessa långa påkar och började med en 16`B&W och en CND lina för att sedan prova 15,6 CND och en 75fots Carron lina. När han sedan provade Adis Vision  Cult 14,7`# 9= 31-37 g med en Rio AFS intermediate på 12,5m/ 39g fick han sig en tankeställare.
Detta Cult spö påminner mycket i aktion och känsla om dom Burkheimer som Stefan hade med sig i dag. Men priset på Vision spöt är ungefär hälften. Nu har jag ju spön som jag är riktigt nöjd med. Men skulle jag skaffa något nytt hade det absolut blivit ett Vision Cult. Då antagligen en 12,6´ i # 6 = 23-29g eller en 7a = 26-31g.
Lite film blev det även idag.
https://www.youtube.com/watch?v=sTp-SUArnlI.

https://www.youtube.com/watch?v=AaaiXtFbUok


Själv tacklade jag inte upp något av mina egna spö. För att spara handleden så blev det bara något enstaka kast med dom andra spöna.
Kan nog bli en sväng till sjön i morgon om det sköna vårvädret håller i sig. Då är det bara dom lätta spöna som gäller.










2 kommentarer:

  1. Kunde inte vara med idag. Kommer nog vara där i påsk. Tar med mig ett Loop Cross S1 #7 12 då. /Jens

    SvaraRadera