fredag 8 oktober 2010

En givande dag

Janne Lybeck och jag körde som vanligt i sjön.Provade en DT lina men nej,det var inte våran grej. Om det berodde på bristande teknik eller något annat låter jag vara osagt men vi kastade ca 20 m med denna linan på ett 15 fots Clanspö. Det spöt som jag gillar mer för varje gång jag provar det är Jannes CND  SALMO SALAR 15' 6" 9/10/11 med en CND klump på 24,3 m. Testade även denna linan på mitt Elgeco HIP Spey 15  9/10 .Funkade jätte fint med färgmarkeringen inne vid handen då är ju det ca 20 m utanför spötoppen.




En utav deltagarna på morgondagens tävling kom och ville prova Speykastning.Något som han knappt testat innan,han skall tävla i enhandskast morgon.


Jag visade lite grundläggande teknik som han tog till sig snabbt och det kan jag förstå då han har egna kurser i enhands flugkast.


Morgondagen vigs åt att titta och kanske filma en del på förhoppningsvis duktiga flugkastare från hela Norden.


På söndag är jag åter vid sjön om vädret tillåter


Ha det bra å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar