lördag 2 oktober 2010

Kyligare väder

Höstens ljus
Lite kyligare om fingrarna i dag, med bara + 6 gr i luften och 11 i vattnet visar det att hösten kommit på allvar. På dagens kastning kom det 4 gubbar; Janne och jag + Stefan B med en kompis. Provade lite olika spön å linor idag bla Stefans CND STEELHEAD 14,4 8/9/10 med min Stealth Spey 9/10. Jag säger bara det, bättre kan det nog inte bli! En ren njutning att kasta med denna kombinationen. Provade Scottspön 12,8-13,6 #7 med lite olika linor. En del kändes något tunga tyckte jag men dom andra tyckte att det kändes bra. Att andra kastare upplever samma spön olika är lite kul att konstatera... 


Till helgen som kommer blir det nog bara kastning på söndag men på lördagen skall jag allt titta på kasttävlingen som går vid Sisjön (badet).


Hur gick det med filmningen då med kameran som satt på pannan då? Nej, det var ingen höjdare alls. Skall man filma kastning så måste man stå bakom utövaren för att få med spörörelse och lina.


Ha det bra å lev väl





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar