fredag 15 oktober 2010

Lite kallt om fingrarna

Åter en fantastisk höstmorgon
Bara 2+ i luften men hela 9+ i vattnet när jag körde ett ganska kort pass i sjön idag. 10 fotarn var så fin som jag hade förväntat mig. Testade en PT flyt som var 9,5 m 22gr, kanske något kort men det funkade jättebra.
Luftade bägge 15 fotarna Daiwan med en Carronklump 15 m 42 gr. Kastar bra men fick återigen en obehaglig knakning i spöt.Men va fan, jag kör på tills det smäller av om det nu gör det.
HIP Spey levererar precis det jag förväntar mig,både med CND och  Stealt linorna.Ja,även med Carron. Satte även ihop mitt B&W Norway 13 fot #9 med en Hardy klump.För mig kan det inte bli så mycket bättre, lätt å fint att kasta med.


I morgon hoppas jag att det kommer många kastsugna upp till Sisjön.


Ha det gott å lev väl







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar