söndag 10 oktober 2010

Råkallt vid sjön

Dimman kom svepande över sjön vid dagens pass och det blev ganska kyligt. Tre man var det i dag.Janne å jag som vanligt, Anton dök upp och kände sig nog kastsugen efter att tittat på gårdagens tävling. Det var tur att han kom så fick jag chans att prova en 10 fots 8/9 Bringsén som jag byggt åt honom. Kändes jättefint att kasta med trots mina svaga handleder. Hade precis glömt bort att jag byggt en 10 fotare. Hade lite planer på att skaffa mig en 10,6 fotare men blir det något enhandspö för lax så lutar det åt en sådan 10 fotare.
Testade sedan CND linan 8/9 som jag lånat av Stefan och den kändes lite bättre än min egen lättare CND 7/8. Men min Stealth lina 9/10 är mycket goare att kasta  med. Provade den på CND 15,6 fotare lite lätt kanske men efter ett tag så fick vi till några skapliga kast runt 35 m med en svag medvind. 
Det spöt är ju klassat 9/10/11 så en lite tyngre lina så kan man kanske nå 40 m men det är ju inte därför vi tränar men kul att se hur långt vi kan nå när vi nu ändå tränar.


Ha det gott å´ lev väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar