fredag 1 oktober 2010

Testat färdigt

Dagens pass blev som vanligt mycket snack å lite verkstad. Skämt åsido, kastningen flyter på som vanligt.Sitter mer å mer i ryggmärgen för varje träning. Testet av linorna då?Jo den flyt/hover/intermediate som jag lånade var en 8/9 kapad på 12,35 m och 33gr provade den på Hardy 12,5 och på HIP Spey 13,6.Den funkade alldeles utmärkt! Om jag skulle skaffa en sådan så fick den vara 13,5m och 35 gr,det skulle jag tro sitter kanonfint.


Flytlinan som jag provade var den gråfärgade som ersätter den så kallade "jordkabeln".Men det var som Mikke sa,den blev bättre med en polyleader i spetsen.
En enhandslina blev oxå testad.En 8/9 F/H/I på 10,45m och 22gr kändes lite tung på en 11,3 fots Bringsénare men det är ju stilla vatten jag provar i så i älven är den nog jättefin.


Badet i morgon igen


Ha det gott å lev väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar