lördag 9 oktober 2010

Tävling i Sisjön

Från dagens tävling
En kanondag fick dom tävlande och alla som tittade på vid dagen tävling i Sisjön. Själv var jag där vid 10.30 och åkte hem 15.30 och då var jag lite mör i benen. Var mest intresserad av Speykastningen med 2 handspö men såg oxå flera duktiga enhandskastare bl.a Siikavaara.

Speykastningen då? Jo,en del kastade upp mot 40 m men jag tyckte att många hade ganska dålig teknik å´ jag har ju VM i Fagernes i färskt minne. Orkade inte vara kvar till finalen å´ vet därför inte vem som vann. Men det intressanta för mig var att titta på olika kasteknik.En norrman,Harald Ökern Jensen som deltog hade enligt mig den finaste tekniken och det skulle inte förvåna mig om han vann tävlingen...

 Det var kul att det dök upp gubbar som är med mig och kastar med jämna & ojämna mellanrum,så ett intresse finns det att bli bättre flugkastare.

  I morgon så är det dax att återigen svinga spöt själv.Skall testa en CND 8/9 på 21,3m 43,5 gr.Tror att den sitter kanonfint på 15 fotarn.


Ha det gott å lev väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar